Algemene Verkoopvoorwaarden
Experience Store SRL - BE 0728.816.230
-
Identiteit van de partijen & definities
-
"Experience Store" is een besloten vennootschap met maatschappelijke zetel aan de Avenue du Japon 1, 1420 Braine-l'Alleud (België).
Ondernemingsnummer: 0728.816.230
Telefoon: +32 2 386 52 00
E-mailadres: info@studiogroup.be -
De "Klant" is elke natuurlijke of rechtspersoon die een beroep doet op Experience Store voor de aankoop van goederen.
-
De Klant en Experience Store worden hierna gezamenlijk de "Partijen" genoemd.
-
-
Toepassingsgebied
-
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden (AV) bepalen de verplichtingen van elk van de partijen en zijn van toepassing op alle verkoop van producten die in de Experience Store-winkel[1] zijn afgesloten.
-
Als Klant erkent u dat u deze algemene verkoopvoorwaarden hebt gelezen en aanvaard, die automatisch van toepassing zijn op elke bestelling die bij Experience Store wordt geplaatst. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden moeten schriftelijk door ons worden bevestigd.
-
Deze algemene voorwaarden zijn als enige van toepassing en hebben voorrang op alle andere algemene en/of bijzondere voorwaarden en/of verkoop- of aankoopvoorwaarden van de Klant, zelfs als deze anders zouden vermelden. Bij tegenstrijdigheid tussen de verschillende taalversies van de algemene voorwaarden prevaleert de Franse versie.
-
-
Producten
-
De producten die te koop worden aangeboden in onze winkel zijn diegene die in onze rekken staan. Ze worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en gepresenteerd.
-
De volledige productdetails zijn te vinden op de website www.samsung.com.
-
De productafbeeldingen zijn echter niet bindend.
-
Experience Store kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kleine verschillen tussen de bestelde producten en de foto's of beschrijvingen.
-
-
Prijzen
-
De prijzen van de producten worden in euro’s aangegeven, inclusief alle belastingen (btw inbegrepen).
-
Experience Store behoudt zich het recht voor de prijzen op elk moment te wijzigen, maar de producten worden gefactureerd op basis van de tarieven die gelden op het moment dat de bestelling door de Klant in de winkel is bevestigd.
-
-
Bestelling en beschikbaarheid
-
Bestellingen worden aanvaard onder voorbehoud van beschikbaarheid en na betaling van een voorschot van 100,00 euro.
-
De Klant die op de hoogte is gesteld van de beschikbaarheid van het bestelde product in de winkel, is verplicht dit binnen een termijn van 1 maand af te halen. Na deze termijn behouden wij ons het recht voor om het niet opgehaalde product opnieuw te verkopen. In dat geval wordt er geen terugbetaling gedaan.
-
In geval van onbeschikbaarheid van een product na de bevestiging van de bestelling, zal Experience Store de Klant zo snel mogelijk informeren. De Klant kan dan verzoeken om terugbetaling van het betaalde bedrag of kiezen voor een vervangend product.
-
-
Betaling
-
Betaling van de producten kan worden gedaan met bankkaart, contant, of via een andere betaalmethode die door Experience Store wordt geaccepteerd.
-
Tenzij anders overeengekomen, dient de betaling contant te gebeuren, voorafgaand aan de afhaling van de producten.
-
De producten blijven eigendom van Experience Store tot volledige betaling van hun prijs door de Klant.
-
-
Levering
-
De in de winkel gekochte producten worden persoonlijk aan de Klant overhandigd.
-
Indien een levering aan huis wordt gevraagd, zal deze plaatsvinden op het adres dat de klant bij de bestelling heeft opgegeven, onder voorbehoud van extra leveringskosten. De leveringstermijnen zijn indicatief en Experience Store kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen die buiten haar wil om zijn veroorzaakt.
7.3. De Klant verbindt zich ertoe aanwezig te zijn tijdens de levering. In geval van niet aangekondigde afwezigheid of een duidelijk ongegronde weigering van de levering, zullen de kosten van de levering aan de Klant worden gefactureerd.
-
-
Klachten
-
Elke klacht over de conformiteit of zichtbare schade aan de geleverde of afgehaalde producten moet worden vermeld op de documenten op het moment van levering of afhaling door de Klant, en medeondertekend door een van onze verantwoordelijken.
-
Schade veroorzaakt door onze bezorgers moet worden vermeld op de leveringsdocumenten op het moment van levering.
-
-
Factuurgegevens
-
Indien de gegevens van de Klant op de factuur onjuist zijn, heeft de Klant een termijn van 14 dagen vanaf de aankoopdatum om een verzoek tot wijziging van de gegevens in te dienen. Na deze termijn worden geen correcties/wijzigingen meer aangebracht.
-
-
Herroepingsrecht
-
Overeenkomstig de wettelijke bepalingen heeft de klant geen herroepingsrecht bij aankoop in de winkel.
-
-
Garantie en aansprakelijkheid
-
De consument-Klant heeft recht op de wettelijke conformiteitsgarantie van twee jaar.
-
Deze garantie dekt alleen gebreken aan overeenstemming die bestaan op het moment van levering of afhaling van de goederen. De volgende zaken zijn uitgesloten:
-
Alle directe of indirecte schade aan het apparaat na levering of afhaling (bijv. oxidatie, schokken, vallen, ...).
-
Schade door brand, waterschade, bliksem, een ongeval, een natuurramp.
-
Defecten veroorzaakt door nalatigheid, slecht onderhoud of abnormaal of niet-conform gebruik volgens de voorschriften van de fabrikant.
-
-
Het conformiteitsgebrek moet binnen een termijn van twee maanden na constatering worden gemeld.
-
-
Voor elke interventieverzoek moet de Klant zich naar een verkooppunt begeven met zijn defecte apparaat, dat naar de fabrikant zal worden teruggestuurd. Indien een derde partij een interventie uitvoert, vervalt de garantie.
-
Vanaf het moment van afhaling aanvaardt Experience Store geen andere aansprakelijkheid dan die vermeld in deze clausule.
-
Als gevolg hiervan is Experience Store niet aansprakelijk voor schadevergoeding voor ongevallen met personen, schade aan eigendommen die losstaan van de verkochte goederen, of enige andere schade die direct of indirect voortvloeit uit gebreken in de verkochte goederen.
-
-
Rechtsbekwaamheid
-
Door producten van Experience Store te kopen, verklaart de klant minstens 18 jaar oud te zijn en wettelijk bevoegd te zijn om producten te kopen in de Experience Store-winkels. De klant aanvaardt de verantwoordelijkheid voor alle financiële transacties met betrekking tot de verkoop van producten, inclusief transacties die bijvoorbeeld zijn uitgevoerd op zijn rekening door minderjarigen die zijn huishouden delen.
-
-
Persoonsgegevens
-
De verzamelde informatie over de klant is nodig voor de verwerking van bestellingen en het beheer van handelsrelaties. Ze worden met de grootste vertrouwelijkheid behandeld en nooit aan derden doorgegeven zonder voorafgaande toestemming van de klant. De Klant heeft het recht op toegang, rectificatie, verzet, overdraagbaarheid en verwijdering van zijn gegevens, evenals het recht om de verwerking te beperken, dat hij kan uitoefenen per e-mail aan: it@studiogroup.be
-
-
Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
-
Al onze contracten en deze algemene verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.
-
Geschillen met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van deze algemene verkoopvoorwaarden, worden voorgelegd aan de rechtbanken van Brussel of de bevoegde rechtbanken afhankelijk van de woonplaats van de Klant.
-
De partijen aanvaarden elektronische bewijsmiddelen in hun onderlinge betrekkingen.
-
-
Geldigheid en wijziging van de algemene voorwaarden
-
Experience Store behoudt zich het recht voor om deze Algemene Verkoopvoorwaarden op elk moment te wijzigen.
-
De nieuwe voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die na hun publicatie in de winkel wordt geplaatst.
-
Indien een van de bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar wordt verklaard, blijven de overige bepalingen van kracht en is deze bepaling van toepassing voor zover toegestaan door de we
-
[1]Expérience Store Docks – Quai des Usines 163/2 à 1000 Bruxelles
Expérience Store Wijnegem – Turnhoutsebaan 5 à 2110 Wijnegem
Expérience Store Rive Gauche – Place Verte 20/2 Unité 104 à 6000 Charleroi
Expérience Store Mons – Place des Grands Prés 1 à 7000 Mons